D O K U M E N T U M A Z O N O S Í T Ó F á j l n é v : 101_200_Oldal_69_kep_0001a.jpg B é l y e g k é p : https://keptar.oszk.hu/089200/089291/101_200_Oldal_69_kep_0001a_kiskep.jpg F ő c í m : A budapesti új Duna-hidak pályatervei B e s o r o l á s i c í m : Budapesti új Duna-hidak pályatervei E g y é b c í m : Vámháztéri híd M i n ő s í t ő : fiktív cím E g y é b c í m : A második díj nyertese M i n ő s í t ő : alcím S z e r e p : tervező B e s o r o l á s i n é v : Feketeházy U t ó n é v : János I n v e r t á l a n d ó n é v : N K r o n o l o g i k u s k i e g é s z í t ő : 1842-1927 S z e r e p : digitalizálta T e s t ü l e t i n é v : Arcanum Adatbázis Kft. S z é k h e l y : Budapest O r s z á g : Magyarország E s e m é n y : felvéve I d ő p o n t : 2018-11-29 E s e m é n y : digitalizálva I d ő p o n t : 2008-09-01 A t í p u s n e v e : fénykép A t í p u s n e v e : újságrészlet M e g n e v e z é s : Vasárnapi Ujság C í m : Vasárnapi Ujság M e g j e l e n é s : 41. évf. 22. sz. (1894. június 3.) T í p u s : hetilap M e g n e v e z é s : OSZK EPA S z e r z ő i j o g i m e g j e g y z é s e k : Nem jogvédett T é m a k ö r : Történelem, helytörténet A l t é m a k ö r : Helytörténet, helyismeret T é m a k ö r : Építészet, építőipar A l t é m a k ö r : Út- és vasútépítés T á r g y s z ó : fénykép M i n ő s í t ő : műfaj T á r g y s z ó : látkép M i n ő s í t ő : műfaj T á r g y s z ó : híd M i n ő s í t ő : tárgyszó/kulcsszó T á r g y s z ó : hídépítés M i n ő s í t ő : tárgyszó/kulcsszó T á r g y s z ó : Duna (folyó) M i n ő s í t ő : földrajzi hely T á r g y s z ó : 19. sz. M i n ő s í t ő : időszak K é p a l á í r á s : A budapesti új Duna-hidak pályatervei. - Vámháztéri híd. (Az második díj nyertese.) I s m e r t e t ő s z ö v e g : "A fővámháztéri hid pedig 17.8 méter szabad pályaszélességgel tervezendő, melyből kocsi-útra 11.5 méter és két gyalog járdára 2.9 méter essék. Végén megkívántatott, hogy mindkét hídon a villamos vasútrészére két vágány tervezendő. A második dijjal kitüntetett, "Duna" jeligés tervezet három - 78,175,78 méteres, - nyílású Consol (kar) tartó, melynek középső nyílásának közepén egy 35 fesztávolságu tartó van beillesztve. A tartó végei az ellenfalaknál ellensulyokkal vannak lekötve. A főtartó alsó és felső öveinek görbülete könnyed vonalakban képződik és a tartó magassága a külső erőkhöz arányban nő és könnyed, szilárd, megnyugtató hatást tesz. Az alsó öv a pilléreknél és ellenfalaknál ívalakúlag lefelé görbül, mi nemcsak a híd szépségét emeli, hanem az által, hogy a pillérek fölött magasabb kereszttartók alkalmazása lehetségessé válik és a vaspillér szabad hoszsza csökken, az egész híd nyer szilárdságában. Az ellenfalaknál pedig ily magasbítás által az ellensulyok nyertek helyt. A szerkezet alakja a hídépítészetben új és szerkesztésileg díszére válik a tekhnikai tudományoknak; kétségtelen, hogy fölépítése által Budapest egy nevezetességgel fog gazdagodni. Fő jelességei ezen szerkezetnek: 1. hogy a középső nyilas állványok nélkül szerelhető; 2. hogy a felső öv csak vonásra szolgál és ez által a dísztelen felső keresztkötések és oldalrácsok egészen mellőzhetők, mi a híd szépségét nagyban emeli; 3. hogy a főtartók rácsozata ritka és a kilátást nem zavarja. Az arkhitektura feldíszítésében Pártos és Lechner műépítészek segédkeztek. E hídnak összes költsége csak 2.200,000 frt, s így általában is egyike a legolcsóbb tervezeteknek. A vasszerkezet összes súlya 4565 tonnányi lesz. " (Forrás: Vasármapi Ujság, 1894. junius 3.) K a p c s o l ó d ó d o k u m e n t u m n e v e : Weinwurm Antal: A budapesti új Duna-hidak pályatervei : Eskütéri híd. Az első díj nyertese A f o r m á t u m n e v e : JPEG képállomány M e t a a d a t a d o k u m e n t u m b a n : N L e g j o b b f o r m á t u m : JPEG képállomány L e g n a g y o b b k é p m é r e t : 3247x899 pixel L e g j o b b f e l b o n t á s : 399 DPI S z í n : szürke L e g j o b b s z í n m é l y s é g : 24 BPP T ö m ö r í t é s m i n ő s é g e : erősen tömörített A z a d a t r e k o r d s t á t u s z a : KÉSZ S z e r e p / m i n ő s é g : katalogizálás A f e l d o l g o z ó n e v e : Nagy Zsuzsanna |