<?xml version='1.0' encoding='iso-8859-2' ?>
<?xml-stylesheet type='text/css' href='/html/lista.css' ?>
<link rel='stylesheet' type='text/css' href='/html/lista.css' ?>
<DKA>
<identifier> 
	<URLOfDoc>http://keptar.oszk.hu/083800/083829</URLOfDoc> 
	<Filename>0221_0352_pix_Oldal_36_kep_0002.jpg</Filename>
        <Thumbnail>http://keptar.oszk.hu/083800/083829/0221_0352_pix_Oldal_36_kep_0002_kiskep.jpg</Thumbnail> 
</identifier>
<DKAtitle> 
	<MainTitle>A soroksári kamarazsilip építése</MainTitle>
	<UniformTitle>Soroksári kamarazsilip építése</UniformTitle>
</DKAtitle>
<other_title>
	<OtherTitle>Az ideiglenes fahíd</OtherTitle> 
	<TitleRefinement>alcím</TitleRefinement>
</other_title>
<creator> 
	<RoleOfCreator>fényképész</RoleOfCreator> 
	<CreatorFamilyName>Jelfy</CreatorFamilyName> 
        <CreatorGivenName>Gyula</CreatorGivenName> 
        <CreatorInvert>N</CreatorInvert>
        <CreatorYears>1863-1945</CreatorYears>
</creator>
<contributor_corp>
        <RoleOfContributorCorp>digitalizálta</RoleOfContributorCorp>
        <ContributorCorpName>Arcanum Adatbázis Kft.</ContributorCorpName>
        <PlaceOfContributorCorp>Budapest</PlaceOfContributorCorp>
        <CountryOfContributorCorp>Magyarország</CountryOfContributorCorp>
</contributor_corp>
<date>
        <Pevent>felvéve</Pevent>
        <PdateChar>2017-08-15</PdateChar>
        <Pdate>2017-08-15</Pdate>
</date>
<date>
        <Pevent>digitalizálva</Pevent>
        <PdateChar>2008-09-01</PdateChar>
        <Pdate>2008-09-01</Pdate>
</date>
<type>
        <NameOfType>fénykép</NameOfType>
        <NameOfType>újságrészlet</NameOfType>
</type>
<subcollection>
        <NameOfCollection>Vasárnapi Ujság</NameOfCollection>
</subcollection>
<original_document>
        <OriginalTitle>Vasárnapi Ujság</OriginalTitle>
        <OriginalAttendance>58. évf. 15. sz. (1911. április 9.)</OriginalAttendance>
        <OriginalType>hetilap</OriginalType>
</original_document>
<source>
        <NameOfSource>OSZK EPA</NameOfSource>
        <URLOfSource>http://epa.oszk.hu/00000/00030/02992/pdf/</URLOfSource>
</source>
<topic>
        <Topic>Történelem, helytörténet</Topic>
        <Subtopic>Magyar történelem 1791-1867</Subtopic>
</topic>
<topic>
        <Topic>Bányászat, vízügy</Topic>
        <Subtopic>Vízügy általában</Subtopic>
</topic>
<topic>
        <Topic>Építészet, építőipar</Topic>
        <Subtopic>Vízépítés</Subtopic>
</topic>
<subject>
        <Keyword>fénykép</Keyword>
        <SubjectRefinement>műfaj</SubjectRefinement>
</subject>
<subject>
        <Keyword>zsilip</Keyword>
        <SubjectRefinement>tárgyszó/kulcsszó</SubjectRefinement>
</subject>
<subject>
        <Keyword>hajózsilip</Keyword>
        <SubjectRefinement>tárgyszó/kulcsszó</SubjectRefinement>
</subject>
<subject>
        <Keyword>építés</Keyword>
        <SubjectRefinement>tárgyszó/kulcsszó</SubjectRefinement>
</subject>
<subject>
        <Keyword>híd</Keyword>
        <SubjectRefinement>tárgyszó/kulcsszó</SubjectRefinement>
</subject>
<coverage>
        <CoverageKeyword>Soroksár</CoverageKeyword>
        <CoverageRefinement>földrajzi hely</CoverageRefinement>
</coverage>
<coverage>
        <CoverageKeyword>1911</CoverageKeyword>
        <CoverageRefinement>időszak</CoverageRefinement>
</coverage>
<description>
        <Caption>A soroksári kamarazsilip építése. - Jelfy Gyula fölvételei.
Az ideiglenes fahíd.</Caption>
        <Description>A kamarazsilip építését a rendezési munkálatok kirendeltségének felügyelete alatt Fischer Henrik és fia vállalkozó czég múlt évben megkezdte. Az építés főleg azért nehéz, mert kavicsos, tehát vizet nagyon jól átengedő talajban, mélyen a rendes vizszin alatt kell a mű hatalmas betontestének legnagyobb részét elkészíteni. Hogy ez kivihető legyen, az egész művet vízzáró gáttal kell körülvenni, azután ezen belül a vizet kiszivattyúzni és azután kezdődhetik meg a tulajdonképeni zsilip épí­tése.
Ezen zárógát külföldön még kevéssé, Magyarországon pedig egyáltalán nem alkalmazott egészen különleges módon készül. Huszonhat caissont, melyek az építményt körülveszik, sülyesztenek le a kellő mélységre és azután a caissonok közötti réseket vízzáróan tömítik. 
A negyedik képen a soroksári Dunaágon átvezető ideiglenes fahidat látjuk, melynek
középső része felemelhetően készült, hogy nagy vízállásnál a hajók alatta közlekedhessenek. 
(Forrás: Vasárnapi Ujság, 1911. április 9.)</Description>
</description>
<relation>
        <NameOfRelation>Jelfy Gyula: A soroksári kamarazsilip építése: Süllyesztésre előkészített caissonok</NameOfRelation>
        <URLOfRelation>http://keptar.oszk.hu/083800/083826</URLOfRelation>
</relation>
<relation>
        <NameOfRelation>Jelfy Gyula: A soroksári kamarazsilip építése: Az épülő zsilip</NameOfRelation>
        <URLOfRelation>http://dka.oszk.hu/083800/083827</URLOfRelation>
</relation>
<relation>
        <NameOfRelation>Jelfy Gyula: A soroksári kamarazsilip építése: A szivattyúk</NameOfRelation>
        <URLOfRelation>http://dka.oszk.hu/083800/083828</URLOfRelation>
</relation>
<format>
        <FormatName>JPEG képállomány</FormatName>
        <Metadata>N</Metadata>
</format>
<quality>
        <FinestFormat>JPEG képállomány</FinestFormat>
        <MaxImageSize>1663x1153</MaxImageSize>
        <FinestResolution>299</FinestResolution>
        <ColorOfImage>szürke</ColorOfImage>
        <MaxColorDepth>24</MaxColorDepth>
        <CompressionQuality>erősen tömörített</CompressionQuality>
</quality>
<status>
        <StatusOfRecord>KÉSZ</StatusOfRecord>
</status>
<operator>
        <RoleOfOperator>katalogizálás</RoleOfOperator>
        <NameOfOperator>Nagy Zsuzsanna</NameOfOperator>
</operator>
</DKA>